Monitorizarea utilizării imaginii copiilor în campaniile electorale
Avocatul Poporului pentru drepturile copilului a monitorizat campania electorală în alegerile prezidențiale din Republica Moldova din 2020. Ombudsmanul Copilului a atenționat asupra utilizării imaginii și muncii copiilor de către candidații sau partidele politice în campania electorală pentru alegerile prezidențiale, în scopul de formare și utilizare a imaginii candidatului politic și de promovare. În acest sens, a fost elaborat Raportului Tematic „Utilizarea imaginii copiilor în campaniile electorale”, în cadrul căruia au fost prezentate concluziile și recomandările[1]. Ombudsmanul Copilului constată lipsa unor prevederi clare pentru sancționarea actorilor electorali care folosesc copiii și imaginile copiilor cu încălcarea standardelor internaționale; lipsa pregătirii speciale pentru a încuraja dezvoltarea de medii și circumstanțe în care copiii pot dezvolta abilități în materie de politică. Cadrul legal nu stabilește îndatorirea pentru deținătorii de obligații de a implementa corespunzător, nu de a limita implicarea copiilor sau antrenarea copiilor în procesul electoral. Ombudsmanul Copilului a propus completarea cadrului normativ, în special legislația electorală, cu reglementări exprese cu privire la interzicerea utilizării a imaginii copiilor (minorilor) fără consimțământul părinților/reprezentantului legal al acestora, în campaniile electorale, referendumuri, în acțiuni de agitație/propagandă politică și acțiuni care prezintă pericol pentru viața și sănătatea minorului sau lezează onoarea și demnitatea minorului. Avocatul Poporului pentru drepturile copilului reiterează reglementările standardelor internaționale care interzic utilizarea imaginii copilului, dar nu și participarea voluntară copilului la procesele decizionale ce-l vizează. În acest sens, Comentariile nr. 12, 14 și 20 al Comitetului ONU pentru Drepturile Copilului prevăd expres faptul că opinia copilului și participarea acestuia urmează a fi luată în considerație în legătură cu orice segment, în orice domenii față de care copilul manifestă interes în corespundere cu dezvoltarea și cu maturitatea sa fiziologică și psihologică. [1] https://ombudsman.md/wp-content/uploads/2023/12/raportelect2021-.pdf
Подписаться на рассылку
Будьте в курсе последних новостей. Заполните форму ниже и получайте обновления прямо на свой почтовый ящик!
Управление народного адвоката, также известное как Омбудсмен или Народный адвокат, представляет Национальное учреждение по правам человека, независимое и беспристрастное институциональное учреждение, задачей которого является защита интересов и прав граждан от злоупотреблений и халатности, совершаемых властями или другие влиятельные субъекты в государстве.
Международные организации
- Organizaţia Naţiunilor Unite
- Oficiul Înaltului Comisar ONU pentru Drepturile Omului
- UNICEF Moldova
- UNDP Moldova
- UNHCR Moldova
- Misiunea OSCE în Moldova
- Asociaţia pentru Prevenirea Torturii
- Comisarul pentru Drepturile Omului al Consiliului Europei
- Consiliul Europei
- Delegaţia Uniunii Europene în Republica Moldova
- Curtea Europeană pentru Drepturile Omului
- Oficiul Consiliul Europei în Moldova
Партнёры
Контакты
Улица Каля Ешилор 11/3, Кишинёв
Понедельник - Пятница: 08:00 - 17:00
© 2025 Avocatul Poporului Ombudsman. All rights reserved.
