Ombudsman
Despre

Alimentația precară și lipsa accesului la apă potabilă de calitate.

Problema sesizată – alimentația precară și lipsa accesului la apă potabilă de calitate.

Pe 15 aprilie, Reprezentanța Comrat a Oficiului Avocatului Poporului a aflat din informațiile distribuite de portalul „www.nokta.md” despre plângerile pacienților din secția de boli infecțioase din Comrat despre alimentația precară și lipsa accesului la apă potabilă de calitate.

 

Reacția Oficiului Avocatului Poporului:

Șeful Reprezentanței, Svetlana Mironova, l-a contactat telefonic pe șeful Direcției principale de sănătate, protecție socială și familie a UAT din Găgăuzia, S. Duleva care a confirmat existența unor probleme ce țin de asigurarea alimentației adecvate în instituția medico-sanitară vizată. Urmare a intervenției reprezentantului OAP,  administrația spitalului a întreprins măsuri operative pentru îmbunătățirea situației, prin achiziționarea de ceai, baghete, apă îmbuteliată. În aceeași zi, 15 aprilie, a fost luat decizia de concediere a lucrătorii de la bucătărie și de a angaja alți angajați. Șefa Direcției principale de sănătate, protecție socială și familie a UAT din Găgăuzia a asigurat Reprezentanța Oficiul Avocatului Poporului din Comrat că problema alimentelor va fi rezolvată în viitorul apropiat.

În ceea ce privește plângerile privind aprovizionarea cu apă, s-a constatat că accesul la apă este asigurat constant, deoarece fiecare cameră are o chiuvetă cu apă rece. Această apă este utilizată în scopuri sanitare, pacienții fiind aprovizionați cu apa potabilă îmbuteliată.  Reprezentanța Comrat a Oficiului Avocatului Poporului va monitoriza în continuare situația de la spitalul din Comrat.

 

 

145
Font Resize